kaninhoopparen

Direktlänk till inlägg 2 november 2011

Mina kaniner!

Av Sandra Eriksson - 2 november 2011 09:11

Inte världens bästa bilder men nu ser ni hur dom bor i alla fall.

  • Bilder på burarna och hur dom ser ut invändigt.
  • Vad kaninerna äter och hur mycket.
  • Hur dom motioneras mm.
  • Övrigt.

_________________________________________________________________________________________________________

Kaninernas burar.


  

I övreburen bor Kompis för tillfället men vet inte om jag ska flytta upp Elsa dit sen när hon kommer hem. Annars får Elsa på i buren där nere.

    Båda har ett hus som dom kan vara i och sitta uppe på.

____________________________________________________________________________________________________________

Detta äter mina kaniner.

   

Mina kaniner äter lottie. Jag har nyligt bytt till detta foder och kan därför inte skriva så mycket om de.

Men dom jag har pratat med tycker att detta foder är jätte bra och då tyckte jag att de var värt att prova de. Så ska skriva lite om de när jag haft detta foder ett tag.

 Kompis får för tillfället ca.½ dl pellets per dag och fri tillgång till hö och vatten.

____________________________________________________________________________________________________________

Hur mina kaniner motioneras.

   

Mina kaniner motioneras nästan varje dag. Dom har ca. 1 vilodag i veckan och sen så är jag antingen ute och springer med dom, eller får vara lös på gården eller hoppträning. Jag hoppar med dom ca 1-2 gånger i veckan beroende på hur dom tränats tidigare under veckan. Eller om dom tävlats med, då hoppar dom inte nå under den veckan förutom tävlingen.

_____________________________________________________________________________________________________________

Övrigt.

  

Jag klipper klornapå kaninerna ca. 1 gång i månaden eller vid behov. Jag kollar igenom dom varje dag innan dom utfodras. Kollar så dom är i bra hull och att dom inte har några knölar eller något annt. Burarna rengörs ca. 1-2 gånger i veckan mer om så behövs. Mat och vattenskål diskas minst 1 gång i veckan.

___________________________________________________________________________________________________________


De var nog allt.

hej då!

/ Sandra Eriksson

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sandra Eriksson - 23 juli 2012 00:00

Hej! alla hinder är nu sålda! :)

Av Sandra Eriksson - 31 maj 2012 21:04

Hej! Idag har jag varit och jobbat och ritit Tage och jag och Anna for ut i skogen med Kakan och Callis. Jag red Kakan och han skötte sig super bra! Har hjälpt anna mes hennes hästar . sen var vi en sväng till Sannas skola dom hade nå grejs på skolan...

Av Sandra Eriksson - 7 december 2011 18:53

          Inte så bra kvalla på bilderna men de är i alla fall något. Båda kaninerna skötte sig otroligt bra när jag hoppade med dom i tisdags!! Så nöjd. Kompis har utvecklats jätte mycket!   hej då! /Sandra, Elsa & Kompis! ...

Av Sandra Eriksson - 25 november 2011 18:20

Hej!nu är jag påväg till stockholm. så mamma är kaninvakt under helgen. kommer hem på söndag. då är planen att jag ska hoppträna med kaninerna! hej då! /sandra. Elsa & Kompis...

Av Sandra Eriksson - 19 november 2011 10:18

Hej! Hopptränade idag. De gick JÄTTE BRA!   Tolvkvadratens Be my friend: Kompis hoppade JÄTTE BRA idag med bra fart. Började med att värma upp han på mini hinder och sen mot slutet hoppade han även några lätt hinder! :D Han var riktigt fokuse...

Presentation

Hej!
Jag heter Sandra Eriksson och jag håller på med kaninhoppning. Jag tränar och tävlar med mina två kaniner "Elsa" och "Ävert".

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards