kaninhoopparen

Direktlänk till inlägg 20 september 2011

Svar på frågestunden del 2

Av Sandra Eriksson - 20 september 2011 20:09

  

                   (Piggelin av Sävast "Ävert" på tävling i Sävast)

Postat av: Linnea

Fråga: Vad sökte du när du valde Kompis?

Svar: Jag sökte inge specielt de ända jag visste att jag ville ha de var att jag ville ha en hane. Men sen fastnade jag för just kompis. De kändes bara helt rätt! Jag är super nöjd med mitt köp.

Fråga: Kommer du att hopptävla något med han?
Svar: Jo, de är målet just nu i alla fall.


Fråga: Ska Elsa fortfarande ut på foder?
Svar: Om de är någon som är intresserad av Elsa så skulle jag kunna tänka mig att låna ut henne på foder. 

 

Frågor: Vill du ha fler kaniner?

Svar: Just nu känns de som att jag har tillräkligt med kaniner. Jag får inte ha mer änn två burdjur här på skolan och då tycker jag att de är väldigt onödigt att köpa fler även fast man gärna skulle vilja de, men de är sjukt taskigt mot kaninen att ha fler kaniner än vad man kan ta hand om. 


________________________________________________________________

Postat av: Klara

Fråga: Din första kanin :P

Svar: Min första egna kanin han hittade jag en annons på blocket om. vi hämtade han och hans bror samma dag som mamma Ringde/mailade på annonsen. Han var så söt så direkt jag såg han så visste jag att han ska jag ha! Jag började hoppträna med han ganska tidigt. Sen när jag började tävla med han så gick de Ganska snabbt så var han uppe i MSV och efter 1 år och några månader så började de visa sig att han blev lite agresiv och jag kämpade på länge med han men insåg efter några månader att jag inte klarar av att ha en agresiv kanin. Så jag bestämde mig för att sälja han. Sista veckan innan han skulle åka så blev han hur snäll som helst. Men då hade jag redan bestämt mig. Nu har han flyttat runt ganska mycket och är tillsalu ännu en gång!! SÅ jag blev lite besviken när jag såg annonsen på blocket , han har flyttat runt så mycket och de har alltid slutat med att han är för agresiv för just dom hemmen han han hamnar hos. Så vi får hoppas att han hamnar hos ett lifslångt hem snart!!

__________________________________________________________________


Hoppas ni blev nöjda med svaren på era frågor!

De är bara att fråga mer!!


hej då!

/Sandra, Elsa & Kompis

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sandra Eriksson - 23 juli 2012 00:00

Hej! alla hinder är nu sålda! :)

Av Sandra Eriksson - 31 maj 2012 21:04

Hej! Idag har jag varit och jobbat och ritit Tage och jag och Anna for ut i skogen med Kakan och Callis. Jag red Kakan och han skötte sig super bra! Har hjälpt anna mes hennes hästar . sen var vi en sväng till Sannas skola dom hade nå grejs på skolan...

Av Sandra Eriksson - 7 december 2011 18:53

          Inte så bra kvalla på bilderna men de är i alla fall något. Båda kaninerna skötte sig otroligt bra när jag hoppade med dom i tisdags!! Så nöjd. Kompis har utvecklats jätte mycket!   hej då! /Sandra, Elsa & Kompis! ...

Av Sandra Eriksson - 25 november 2011 18:20

Hej!nu är jag påväg till stockholm. så mamma är kaninvakt under helgen. kommer hem på söndag. då är planen att jag ska hoppträna med kaninerna! hej då! /sandra. Elsa & Kompis...

Av Sandra Eriksson - 19 november 2011 10:18

Hej! Hopptränade idag. De gick JÄTTE BRA!   Tolvkvadratens Be my friend: Kompis hoppade JÄTTE BRA idag med bra fart. Började med att värma upp han på mini hinder och sen mot slutet hoppade han även några lätt hinder! :D Han var riktigt fokuse...

Presentation

Hej!
Jag heter Sandra Eriksson och jag håller på med kaninhoppning. Jag tränar och tävlar med mina två kaniner "Elsa" och "Ävert".

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards