kaninhoopparen

Direktlänk till inlägg 20 september 2011

Svar på frågestunden del 1

Av Sandra Eriksson - 20 september 2011 19:42

  

                             ( Våran gamla kanin The big bozz "bozz")

Postat av: Johanna

Fråga: Hur många kaniner har du/ni? :)

Svar: Jag har 2 kaniner.

____________________________________________________________

Postat av: Hanna

Fråga: Ditt bästa kaninhoppar minne?

Svar: De blir svår har så många bra minnen. Men ett av dom  vara när min gamla kanin Huckleberry finn "Hugo" klassade uppsig till MSV (första kaninen jag tävlade med).


Fråga: Har du tävlat i någon annan klubb än norrbotten?
Svar: Nej de har jag inte gjort.


Fråga: Satsar du på att komma upp till SM med elsa elr kompis?
Svar: Jo, med Elsa i alla fall.


Fråga: Kan du inte visa hur/var kaninerna bor m.m?

Svar: Självklart kan jag göra de!

_________________________________________________________________

Postat av: Viktoria

Fråga: hur gör du när du lär din kanin/kaniner att hoppa ?

Svar: De första jag gör är att låta dom nosa på dom upphöjda bommarna som ligger på ca.5-10 cm höga och sen att dom lär sig att hoppa  över bommarna och om kaninen puttar ner bommen med nosen så stoppar jag upp bommen igen och försöker igen ändå tills kaninen hoppat över hindret. Sen fortsätter jag att hoppa över dom små hindrena ända tills man känner att kaninen är säker på denna höjd då kan man höja lite.

Fråga: hur gammal är elsa ? och kompis ?

Svar: Elsa fylde 2 år den 10 Juli och Kompis 10 ½ vecka nu (tror jag, har inte lagt de på minnet ännu).

________________________________________________________________


Hoppas ni blev nöjda med svaren på era frågor!


Har inte avslutat frågestunden ännu så de är bara att fortsätta fråga!


hej då!

/ Sandra, Elsa & Kompis!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sandra Eriksson - 23 juli 2012 00:00

Hej! alla hinder är nu sålda! :)

Av Sandra Eriksson - 31 maj 2012 21:04

Hej! Idag har jag varit och jobbat och ritit Tage och jag och Anna for ut i skogen med Kakan och Callis. Jag red Kakan och han skötte sig super bra! Har hjälpt anna mes hennes hästar . sen var vi en sväng till Sannas skola dom hade nå grejs på skolan...

Av Sandra Eriksson - 7 december 2011 18:53

          Inte så bra kvalla på bilderna men de är i alla fall något. Båda kaninerna skötte sig otroligt bra när jag hoppade med dom i tisdags!! Så nöjd. Kompis har utvecklats jätte mycket!   hej då! /Sandra, Elsa & Kompis! ...

Av Sandra Eriksson - 25 november 2011 18:20

Hej!nu är jag påväg till stockholm. så mamma är kaninvakt under helgen. kommer hem på söndag. då är planen att jag ska hoppträna med kaninerna! hej då! /sandra. Elsa & Kompis...

Av Sandra Eriksson - 19 november 2011 10:18

Hej! Hopptränade idag. De gick JÄTTE BRA!   Tolvkvadratens Be my friend: Kompis hoppade JÄTTE BRA idag med bra fart. Började med att värma upp han på mini hinder och sen mot slutet hoppade han även några lätt hinder! :D Han var riktigt fokuse...

Presentation

Hej!
Jag heter Sandra Eriksson och jag håller på med kaninhoppning. Jag tränar och tävlar med mina två kaniner "Elsa" och "Ävert".

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards