kaninhoopparen

Direktlänk till inlägg 11 juli 2011

Elsa Drömmarnas Drottning

Av Sandra Eriksson - 11 juli 2011 21:35

Nu har jag tagit beslutet att skicka ut Elsa på foder och eventuellt senareköp. Eftersom att jag ska börja på Grans Naturbruksgymnasium i öjebyn och kommer bo där under veckorna så tycker inte jag att Elsa ska sitta och slösa bort 3 år av sitt liv. Hon har så mycke kapasitet inom hoppningen och då skulle jag vilja i första hand att de är någon tävlingsintresserad som tar hand om henne men allt är av intresse! Hemmet är viktigast!! 

  Piggelin är mumsigt!   Söt! 

Tare lungt i hagen 

   Sjukt dålig kvalla på bilden men hoppa kan hon!!


Elsa är sparsamt tävlad de senaste månaderna och är därför bara lätt  med 2 pinnar i krok, men med lite rutin och med rättförare så kan hon gå riktigt långt!

Hon hoppar på svår/elit höjd hemma när man tränar och hon hoppar 70 cm högt men aldrig tävlat höjd/längd!


I övrigt är Elsa en super go tjej som gillar att få uppmärksamhet när man kommer ut så står hon alltid vid galret och väntar. Hon är super go och gillar att sitta i knät men kan bli less om man sitter förlänge med henne, hon går lös på gården och äter gräs, van vid hundar och barn. Riktigt bra sällskaps kanin!


Detta följer med henne:

*Inne bur (om hon ska bo inne)

*sele och koppel

*tävlingsbok

*övergångs foder

* mm.


Hemmet är viktigast men allt är av intresse så hör av er om ni är de minsta intresserad, antingen maila mig till sandraeriksson123@hotmail.com eller kommentera eller skicka en fråga här på bloggen!




 
 
Ingen bild

=)

19 juli 2011 11:35

kan ta henne om det behövs

Sandra Eriksson

19 juli 2011 20:49

Vem?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sandra Eriksson - 23 juli 2012 00:00

Hej! alla hinder är nu sålda! :)

Av Sandra Eriksson - 31 maj 2012 21:04

Hej! Idag har jag varit och jobbat och ritit Tage och jag och Anna for ut i skogen med Kakan och Callis. Jag red Kakan och han skötte sig super bra! Har hjälpt anna mes hennes hästar . sen var vi en sväng till Sannas skola dom hade nå grejs på skolan...

Av Sandra Eriksson - 7 december 2011 18:53

          Inte så bra kvalla på bilderna men de är i alla fall något. Båda kaninerna skötte sig otroligt bra när jag hoppade med dom i tisdags!! Så nöjd. Kompis har utvecklats jätte mycket!   hej då! /Sandra, Elsa & Kompis! ...

Av Sandra Eriksson - 25 november 2011 18:20

Hej!nu är jag påväg till stockholm. så mamma är kaninvakt under helgen. kommer hem på söndag. då är planen att jag ska hoppträna med kaninerna! hej då! /sandra. Elsa & Kompis...

Av Sandra Eriksson - 19 november 2011 10:18

Hej! Hopptränade idag. De gick JÄTTE BRA!   Tolvkvadratens Be my friend: Kompis hoppade JÄTTE BRA idag med bra fart. Började med att värma upp han på mini hinder och sen mot slutet hoppade han även några lätt hinder! :D Han var riktigt fokuse...

Presentation

Hej!
Jag heter Sandra Eriksson och jag håller på med kaninhoppning. Jag tränar och tävlar med mina två kaniner "Elsa" och "Ävert".

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards